Forum GRACIE BARRA ŁÓDŹ Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
SHOOTO

 
Odpowiedz do tematu    Forum GRACIE BARRA ŁÓDŹ Strona Główna » MMA Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
SHOOTO
Autor Wiadomość
SUCHY
Fan Wujka


Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście area

Post SHOOTO
Przepisy Professional Shooto klasy B i A

Punkt 1 Oficjalna Walka
Walka oficjalna, odbywa się wtedy, kiedy zostanie pozytywnie zatwierdzona i autoryzowana przez Komisję Shooto Polska ( dalej zwaną KSP ). KSP ma prawo odwołać Oficjalną Walkę nawet po ustaleniu jej terminu.

Punkt 2 Czas trwania walki
Każda runda trwa 5 minut. Walka w klasie A składa się z 3 rund, walka w klasie B składa się z 2 rund. Przerwa między rundami wynosi 1 minutę.

Punkt 3 Sędziowie
Walka winna być sędziowana przez 1 sędziego głównego i 2 sędziów pomocniczych, zatwierdzonych przez KSP. Sędziowie pomocniczy w trakcie trwania walki winni przebywać poza ringiem, starając się dostrzec faule, których nie widzi sędzia główny.

Punkt 4 Ubiór zawodnika
Zawodnicy winni być ubranie w krótkie spodenki, nie dłuższe niż do kolan. Spodenki nie mogą zawierać jakichkolwiek elementów chroniących przed przeciwnikiem. Stopy winny być bose. Zawodnicy płci męskiej winni byc ubrani tylko w spodenki. Zawodniczki winny ubrać obcisłe koszulki, które nie przeszkadzają w walce.

Punkt 5 Ochraniacze i środki bezpieczeństwa
Ochraniacz szczęki oraz suspensorium jest obowiązkowe. Można ubierać miękkie nakolanniki. Używanie wazeliny i podobnych środków, na ciało i twarz jest zabronione. Paznokcie winny być krótko przycięte.

Punkt 6 Trener i sekundanci
Zawodnik może mieć w narozniku trzech sekundantów, ale tylko jeden z nich, wyznaczony wcześniej jako szef narożnika, może wejść na ring przed każdą kolejną rundą. Jeżeli ktokolwiek z sekundantów wejdzie na ring, lub dotknie zawodnika w trakcie walki, zawodnik będzie uznany za przegranego.

Punkt 7 Limity wagowe
Minimumweight : - 48 kg
Flyweight: - 52 kg
Bantamweight: - 56 kg
Feather weight: - 60 kg
Lightweight: - 65 kg
Welterweight: - 70 kg
Middleweight: - 76 kg
Lightheavyweight: - 83 kg
Cruiser weight: - 91 kg
Heavy weight: - 100 kg
Superheavyweight: + 100 kg (no limit)

Punkt 8 Rękawice
Rękawice winny być zatwierdzone przez KSP. Użycie jakichkolwiek innych jest zabronione.

Punkt 9 Bandaże
Bawełniane bandaże mogą być użyte do ochrony kości dłoni. Nie wolno umieszczać żadnych przedmiotów pod bandażami. Zamiennie wolno stosować bawełniane taśmy do oklejania dłoni. Przed walką wszelkie zabezpieczenia dłoni winny być zgłoszone i podpisane przez KSP.

Punkt 10 Zwycięstwo jednego z zawodników spowoduje każdy z poniższych podpunktów:

Knockout (KO): Zawodnik pada i nie wykazuje chęci bądź możliwości do utrzymania się w pozycji stojącej nim sędzia doliczy do 10. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na polecenia sedziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma liczenie. W takim wypadku, sędzia wznowi liczenie, kiedy przeciwnik uda się do neutralnego narożnika. Obowiązuje zasada trzech knockdownów.

Technical Knockout (TKO): (I) Sędzia moze przerwać walkę z powodu urazu zawodnika, lub utraty chęci do kontynuownia walki lub (II) po rzucenie ręcznika przez sekundantów zawodnika.

IPPON lub poddanie (S): Poddanie nastąpi wtedy, kiedy jeden z zawodników podda się werbalnie, lub odklepując dwa lub więcej razy w matę lub ciało przeciwnika dłonią lub stopą.

Technical IPPON lub poddanie techniczne (TS): W szczególnych wypadkach,kiedy założona jest technika mogaca zakończyć walkę przez poddanie, a sposób jej założenia uniemozliwia sędziemu pełną ocenę sytuacji, sedzia może wstrzymać walkę komendą “catch” bez zmiany pozycji zawodników i zapytać poddawanego, czy chce się poddać. Jeżeli zawodnik nie odpowiada, krzyczy z bólu, lub wykazuje niezdolność do walki, sędzia może uznać poddanie za wykonane i zakończyć walkę.

Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, czy to przypadkowo, czy celowo, sędzia ukara go odjęciem od 1 do 3 punktów, w zależności od skutków faulu. Jeżeli zawodnik fauluje stale mimo upomnień, sędzia ma prawo go zdyskwalifikować. Jeżeli faul był perfidny i zamierzony, zawodnik moze zostać zdyskwalifikowany od razu.

Decyzja: Po zakończeniu walki, trzej sędziowie wskazują zwycięzcę.
Zwycięzca musi mieć 2 głosy przewagi.
10:10 bez różnicy
10:9 mała różnica (chwyt > czysta efektywna akcja > agresja > defensywa)
10:8 wyraźna różnica (knock down lub chwyt)
10:7 znaczna różnica (kilka knockdown-ów)
10:6 ogromna różnica

Punkt 11 Faule

Zabronione ataki:
1. Uderzenia głową,
2. uderzenie łokciem lub przedramieniem,
3. uderzanie jakakolwiek częścią dłoni, poza przednią częścią pięści,
4. uderzanie w kręgosłup,
5. uderzenie lub kopnięcia w przednią część kolana,
6. każdy atak na palce,
7. kazdy atak na krocze,
8. używanie kopnięć bądź kolan kiedy przeciwnik leży, lub kiedy obaj leżą,
9. uderzanie głową przeciwnika o ring, matę,
10. uderzenia w tył głowy.

Zabronione zachowania:
1. gryzienie,
2. drapanie,
3. wpychanie palców do oczu, uszu, nosa, ust lub odbytu przeciwnika,
4. ugniatanie łokciem lub brodą oczodołu przeciwnika,
5. szczypanie,
6. łapanie za włosy, uszy, nos lub gardo przeciwnika,
7. uciskanie gardła przeciwnika palcami lub dłonią,
8. chwyt za mniej niż 3 palce dłoni przeciwnika,
9. wpychanie twarzy przeciwnika, lub uderzanie twarzą przeciwnika w liny lub narożnik,
10. chwytanie ubrania przeciwnika,
11. używanie w jakikolwiek sposób lin lub narożnika,
12. atakowanie przeciwnika po knockdownie,
13. podejmowanie walki przed komendą sędziego, na początku oraz po każdym wstrzymaniu lub przerwaniu
14. atakowanie przeciwnika w czasie przerw,
15. celowe wyrzucanie przeciwnika z ringu,
16. nie słuchanie komend sędziego,
17. niegrzeczne lub obraźliwe zachowania w stosunku do przeciwnika lub sedziów,
18. wrzeszczenie i wydawanie głośnych dźwięków,
19. celowe wypluwanie ochraniacza szczęki
20. walka udawana
21. nie wykazywanie chęci do walki ( pasywność)

Punkt 12 Przerwanie walki
Kiedy zawodnicy utkną w parterze w pozycji, która donikąd nie prowadzi, sędzia może przerwać walkę i wznowić ją w pozycji stojącej.

Punkt 13 Komenda “Stop, nie ruszać się”
Kiedy zawodnicy sa zagrożeni wypadnięciem z ringu, sędzia moze użyć komendy “Stop, nie ruszać się”. Zawodnicy winni wstrzymać wszelki ruch i poczekać aż sędzia, wraz z ewentualnie sędiami dodatkowymi przeniosą ich w tej samej pozycji na środek ringu
Pon 13:58, 14 Sty 2008 Zobacz profil autora
SUCHY
Fan Wujka


Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście area

Post
Przepisy amatorskiego Shooto:


1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.

2. Walkę prowadzi sędzia główny i dwóch dodatkowych.

3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.

4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.

5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.

Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg

6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.

7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.

8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.

9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:

a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.
b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.

c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )

d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.

e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.

f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.

Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:

10:10 bez przewag z żadnej strony
10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )
10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )
10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )
10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )

Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:

Sprowadzenia:
2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt
1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu

Pozycje:
5 punktów za wpięcie za plecy
4 punkty za dosiad
2 punkty za dowolną pozycję „u góry”

Chwyty:
1 punkt za próbę założenia techniki

10. Faule:

Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika

Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.

Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki

Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki

11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.

12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.
Pon 13:59, 14 Sty 2008 Zobacz profil autora
Piotrek
Administrator


Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
SUCHY napisał:

....Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu....


niestety zabroniona jest znana i lubiana przez wszystkich technika "palec w odbyt" Confused
Pon 15:32, 14 Sty 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum GRACIE BARRA ŁÓDŹ Strona Główna » MMA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin